Kia ora! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mark Jeanne - WaarBenJij.nu Kia ora! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Mark Jeanne - WaarBenJij.nu

Kia ora!

Door: Jeanne

Blijf op de hoogte en volg Mark

14 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Eindelijk weer een update… Het duurde even!
Alweer zes weken in Nieuw Zeeland. De afgelopen weken zijn we van host naar host getrokken met onze Mazda! Tussendoor hebben we drie nachten in de auto geslapen bij verschillende DOC campings in het Noordereiland. De campings zijn hier prachtig, midden in de natuur, aan zee en dat voor maar 20 dollar :-)

Via de website HelpX komen we in contact met Kiwi's door heel Nieuw Zeeland.
We werken in de ochtend in ruil voor accommodatie en eten. We besparen hierdoor behoorlijk wat geld en ontmoeten veel nieuwe mensen. In het begin was het even wennen, want de mensen zijn niet zo georganiseerd en netjes als we gewend zijn in Nederland. De tuin van onze eerste host was een jungle en de spinnen in het huis waren niet te missen.
Daarna hebben we een paar weken in een lodge gewerkt in Warkworth. Dit was een behoorlijke luxe na onze eerste host! In de tussentijd hebben we fruit geplukt, groente verkocht aan de kant van de weg en veel schoongemaakt. Vorige week vertrokken we eindelijk naar het noorden. Eenmaal aangekomen kreeg Mark een telefoontje dat hij op gesprek mocht komen voor een baan in Auckland. We konden weer terug…
Gelukkig heeft hij de baan gekregen en hebben we een hele goede host gevonden:-)
Mark gaat de aankomende 2,5 maand als IT'er werken voor de gemeente van Auckland.
In deze 2,5 maand zullen we verblijven bij een vrouw vlakbij Mark zijn werk. Ze is bezig om een Bed and Breakfast op te starten en heeft gevraagd of ik haar hierbij wil helpen.
De aankomende drie weken zijn al volgeboekt!!

We hebben nog niet niet heel veel van Nieuw Zeeland gezien, omdat we vooral bezig waren om werk te vinden, een auto en een goede plek om te verblijven. Maar wat we we al hebben gezien van Nieuw Zeeland is heel mooi! De zee zie je bijna overal, de natuur is prachtig en ruig en de mensen zijn nuchter en genieten van het leven. Het Zuidereiland schijnt het mooist te zijn van Nieuw Zeeland. Over drie maanden gaan we daar rondtrekken. Foto's volgen!

• 14 Februari 2014 - 18:46

Jannie:

Hoi Mark en Jeanne,
    Leuk om te lezen dat het naar wens gaat. Top dat jullie werk hebben. En inderdaad van het reizen op deze manier,leer je inderdaad veel mensen kennen.
    Ik ben vanmiddag met Grietje op Thomas zn verjaardag geweest.
    Hij is helemaal blij met zn cadeautjes.
    We zitten hier te genieten van de olympische spelen,de nederlandse schaatsploeg doet het erg goed.Weet
    Geniet van alles wat jullie beleven.
    Grtjs Jannie